مطالب متفرقه

تحولات زندگی بشری از گجت های پوشیدنی هوشمند تا خانه های هوشمند

ساعت‌های هوشمند یکی از گجت‌های پوشیدنی امروزی‌ست که تقریبا همه ما درباره مزایا و کاربرد آن اطلاعات داریم. اما درمورد خانه های هوشمند چه می‌دانید؟ به نظرتان هوشمند سازی خانه دقیقا اشاره به چه اقداماتی دارد و چه پیش نیازهایی برای هوشمند سازی خانه باید رعایت شود؟!

اجازه بدید به بحث محصولات دیجیتال هوشمند برگردیم، احتمالا در اخبار شنیده‌اید مردی که ناگهان درخیابان به دلیل مشکل قندخون از هوش رفت، به کمک سیستم اعلام خطر ساعت هوشمندش نجات پیدا کرد! پس از بیهوشی ساعت وی با ارسال مختصات و درخواست کمک از اورژانس جان صاحبش را نجات می‌دهد.

خانه هوشمند چطور به شما کمک می‌کند

امروزه هرآنچه صفت هوشمندی رابه خود بگیرد، قطعا توانایی‌های شگفت انگیزی درونش نهفته که برای کمک به بشریت اینجاست تا در خدمت شما باشد. چندین دهه قبل محصولات خانه هوشمند بیشتر شبیه تجمل گرایی در زندگی قلمداد می‌شدند، اما اکنون شرایط بسیار متفاوت است.

عصر امروز زندگی بشریت را خیلی شلوغ و پیچیده کرده، گاهی فرصت کافی برای شخصی‌ترین امور زندگی را ندارید! چاره چیست؟ قطعا بهره‌گیری از ربات‌ها و تجهیزاتی که میتوانند تکرار مکررات زندگی را بدون خطا و فراموش کاری به تنهایی انجام دهند.

وظیفه هوشمند سازی خانه دقیقا چیست

هنگامی که خانه خودرا هوشمند سازی کنید، کنترل و انجام بسیاری امور تکراری روزمره را می‌توانید به هوش ربات‌ها بسپارید، ربات‌هایی که خطاهای رایج انسانی در فراموش کردن یا محاسبات ریاضی را ندارند و به راحتی هرچه تمام قادر به تکرار بارها و بارها امور هستند.

تصور کنید چراغ پارکینگ ساختمانی مسکونی، مقرر است هر روز از ساعت 18:00 روشن و درساعت پایانی رفت آمد، مثلا 00:00 خاموش شود. درمدل انسانی مدیریت بدون شک با مشکل فراموش کاری و حتی گاهی سفر و در دسترس نبودن کلید لامپ معضل اصلی هستند!

نگران نباشید با تکیه بر پریز هوشمند سونوف با قابلیت برنامه ریزی عملیات روشن و خاموش کردن هر لامپی، از کیلومترها آن طرف‌تر امکان پذیر شده است، به تکنولوژی روز اعتماد داشته باشید و از آن لذت ببرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا